skip to Main Content
چگونه بدون سرمایه زیاد یک کوره القایی کوچک بخریم؟

چگونه بدون سرمایه زیاد یک کوره القایی کوچک بخریم؟

کوره های کوچک را می توان در چند نوع جای داد: کوره های القایی، کوره های المنتی و کوره های مافل. کوره های القایی کوچک از انواع دیگر پر بازده تر، قوی تر و البته گران تر هستند. بهتر است قبل مطالعه این مطلب و بررسی دقیق نیاز خود سرمایه خود را برای خرید کوره های گرن قیمت تلف نکنید!

کوره های المنتی و مافلی کوچک

کوره های المنتی توسط چند المنتی و با عبور جریان الکتریکی داغ شده و حرارت مورد نیاز شما را تأمین می کنند. این کوره ها از لحاظ ایمنی و ضعف عملکرد حد اکثر تا ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد می توانند گرم شوند. با توجه به نقطه ذوب آلومینیم (زیر ۷۰۰ درجه) و سرب و قلع (زیر ۵۰۰ درجه) اکثر ترکیبات بر پایه این عناصر با این کوره کوره ها قابل ذوب ریزی است. اما فلزات و آلیاژ های بر پایه عناصر با نقطه ذوب بالاتری همچون مس، آهن، طلا و نقره عموماً با این کوره ها ذوب نمی شوند.

از این کوره ها ی المنتی شاید شاید بتوان برای عملیات حرارتی و سخت سازی آلیاژهای دیرگداز تر استفاده کرد اما همواره محدودیت ایجاد حرارت آن باید مد نظر باشد. گرم کردن کوره های المنتی تا بیش از دماهای تعیین شده توسط تولید کننده، صدمات جبران ناپدیری به قطعات آن وارد می کند. قیمت یک کوره المنتی کوچک تولید داخل از زیر یک میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان متغیر است. (برای سفارش کوره المنتی با ما تماس بگیرید)

کوره های مافلی هم عموماً به صورت اتاقکی هستند و درب آنها از کنار باز می شود. این کوره ها با اینکه کوچک هستند اما اغلب برای ذوب ریزی استفاده نمیشوند و بیشتر کاربرد آنها در آزمایشگاه ها و دانشگاه هاست. ایران کوره توانمندی تأمین هر نوع کوره کوچک مورد نیاز شما را دارد.
 (برای سفارش کوره مافلی هم می تواند با ما تماس بگیرید)

کوره القایی کوچک

کوره های القائی مکانیزم عملکردی متفاوتی دارند. به همین سبب این کوره ها نیازمند تجهیزات الکتریکی گران قیمت تری هستند. یک کوره القایی کوچک می تواند حداقل ۶ میلیون تومان خرج برای شما داشته باشد. اما با یک کوره القایی کوچک می توانید طلا، نقره، آهن، مس، فولاد و اغلب فلزات مورد نظر خود را البته در حجم کم ذوب کنید. با یک کوره القایی به راحتی می توانید بریزینگ انجام دهید!

کوره القایی کوچک
المنت های یک کوره القایی کوچک به همراه بوته

دقت کنید که کوره القایی را برای یک نیاز مشخص تهیه کنید چرا که کوره های القایی ذوب طلا و نقره برای مثال با کوره القایی ذوب فولاد الکترونیک و بوته متفاوتی دارند و شاید در حجم و تنظیمات آب گرد آن نیز نیاز به بازنگری باشد. یک کوره القایی کوچک اغلب شامل موارد زیر است:

  • اینورتر و مدار ها
  • خازن ها
  • بوته
  • سیستم آب گرد

یک تولید کننده ممکن است تمامی این تجهیزات را خود برای شما تأمین کند و تولید کننده دیگری نه! 

برای تهیه یک کوره کوچک و ارزان با ما تماس بگیرید

گروه ایران کوره با استفاده از متخصصان این حوزه و با بررسی دقیق عملکرد و کیفیت محصولات تولید کنندگان آمادگی مشاوره رایگان و فروش انواع کوره های کوچک شامل کوره های القائی، المنتی و مافلی به شما عزیزان است. حتما با ما تماس بگیرید:

محمد طلائی زاده (دکتری مهندسی متالورژی از دانشگاه تهران)

۰۰۱۱۲۲۳۳۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + ده =

Back To Top